Het Bestuur
Ad Slingerland, 2e voorzitter
Ik ben getrouwd met Karin, heb 3 kinderen en we hebben allemaal op de Schuwachtse school gezeten. Ikzelf nog in het oude gebouw onder leiding van meester Huitema en juffrouw Defilé, bij de wat oudere Schuwachtenaren een begrip.
Ik ben geboren onder de watertoren en ben enkele jaren later de Eendenkooi gepasseerd en voor aan de steegt gaan wonen. Een buurtschapje in een buurtschap.
Uiteindelijk ben ik van hieruit de klompenmaker voorbij gegaan en woon nu al weer 20 jaar op Schuwacht 114.
Ik ben teamleider in de Gemeente Rotterdm en heb vanuit mijn functie veel te maken met het vergroten van de leefbaarheid binnen de verschillende wijken.
Betrokken bewoners zoals we in Schuwacht hebben is zeker geen vanzelfsprekendheid en is iets wat we moeten koesteren. Dit maakt Schuwacht tot een prettige en veilige woonomgeving waar we rots op moeten zijn.
Ik vind het dan ook van groot belang dat er een Buurtvereniging actief is die dit gevoel uitdraagt en mensen stimuleert om deze betrokkkenheid te blijven voelen.
Peter v.d Hoog, Secretaris
…
Piet Both, Penningmeester
Ik ben geboren (1958) als schuwachtenaar, in mijn vroege jeugd vertrokken naar t dorp Lekkerkerk en na mijn huwelijk weer terug gekeerd naar mijn geboorte grond Schuwacht.
Vanaf 1999 zit ik in het bestuur van Buurtvereniging “Vrij Holland” als 2e Penningmeester en sinds 2001 als 1e
Penningmeester.
In 2000 ben ik weer verhuisd naar het dorp Lekkerkerk en ben inmiddels met pensioen.
Ik zit met heel veel plezier in het bestuur om iets te organiseren voor de Buurtbewoners, het beheren
van de “centjes” en om iedereen betrokken te laten zijn bij Schuwacht.
Wij organiseren daarom vele activiteiten voor alle leden waaronder een Buurtfeest, Wandelingen,
Klaverjassen, Burendag, Knutselen, Vissen en de Schoonmaakactie van het buurtschap.
Met vriendelijke groeten
Piet
Erik van Wijnen, 2e secretaris
…
Lisa Vos, Algemeen bestuurslid
Mijn naam is Lisa Vos en sinds enkele jaren ben ik bestuurslid van buurtvereniging Schuwacht. Samen met mijn dochter Maria Louise woon ik met veel plezier aan de dijk in Krimpen aan de Lek.
Ik vind het belangrijk – en vooral leuk – om activiteiten te organiseren die buren dichter bij elkaar brengen. Gezelligheid en verbinding in de buurt staan voor mij centraal, en ik draag daar met plezier mijn steentje aan bij.
Naast mijn werk voor de buurtvereniging run ik mijn eigen dierenwinkel Bonte Vos in Capelle aan den IJssel. Daar vind je niet alleen alles voor huisdieren, maar ook een hengelsportafdeling en in december de verkoop van vuurwerk.
Elize Vonk Noordegraaf, Algemeen Bestuurslid
Een aantal jaren heb ik het pittoreske Oudewater verruild voor de Lekkerkerkse polder.
Een paar jaar geleden gevallen voor een echte Schuwachtse boer, maar inmiddels heb ik ook m’n hart verloren aan dit prachtige stukje dijk in de Krimpenerwaard, waar wij samen met onze mooie babydochter wonen.
Sinds 2018 maak ik deel uit van het bestuur van de buurtvereniging en ik kijk ernaar uit om samen met het gehele bestuur bij te dragen aan een gezellige buurt!
Balten van Eesteren, 2e Secretaris.
Graag stel ik me via deze weg voor; ik ben Balten van Eesteren, sinds de jaarvergadering van 2017 bestuurslid van de buurtvereniging Schuwacht.
Waarom bestuurslid van de buurtvereniging Schuwacht
Sinds mijn geboorte tot aan mijn 23e levensjaar heb ik altijd in Schuwacht gewoond op nummer 110. Mijn ouders wonen er nog steeds en ik woon inmiddels alweer 7 jaar op dorp aan de Voorstraat. Ik ben dus opgegroeid in het mooie Schuwacht en heb uiteraard ook op de Prins Bernhard school gezeten. Tijdens buurtfeesten, klaverjastoernooien en zeskampen van de buurtvereniging was en ben ik altijd present dus ik was altijd al wel betrokken bij de buurtvereniging.
Nu kwamen ze in September 2017 na een potje klaverjassen met de vraag of ik geen bestuurslid wilde worden, want ze wilden het bestuur verjongen en er traden er een aantal af als bestuurslid. Ik was eerst een beetje terughoudend maar aangezien ik na al die jaren lid te zijn geweest wel wat wilde terug doen voor de buurtvereniging en ik graag betrokken ben in het verenigingsleven ben ik akkoord gegaan en sindsdien ben ik dus 2e secretaris van de buurtvereniging.
Werk, Privé en hobby’s
Naast de drukke bezigheid als bestuurslid ben ik in het dagelijkse leven werkzaam als Uitvoerder in de bouw bij het aannemingsbedrijf Martens BV uit Lekkerkerk.
Verder ben ik alweer 4 jaar getrouwd en woon helaas niet meer in Schuwacht maar nog wel aan de mooie rivier de Lek aan de Voorstraat in Lekkerkerk.
Mijn hobby’s zijn Judo, wielrennen en voetbal, waar ik ook nog training geef aan het G-team wat erg leuk is om te doen.
Dit was even kort mijn voorstelverhaal, ik hoop nog lang als bestuurslid te mogen functioneren want tot nu toe is het leuk om te doen en is het een gezellig en actief bestuur zo met elkaar.
Met vriendelijke groet,
Balten van Eesteren
Lenette Koolwijk, Algemeen Bestuurslid
Ik ben geboren ( 1965) en opgegroeid op ‘het mooiste plekje van Schuwacht’. 182. Uiteraard op de Prins Bernhardschool gezeten. Wie niet als je in Schuwacht bent geboren?
Op mijn 21ste vertrokken naar het naastgelegen dorp Krimpen a/d Lek, nog lekker dichtbij… en ik woon daar nog steeds saampjes met man en kind.
Mijn ouders hebben 53 jaar in Schuwacht gewoond tot ze verhuisden naar dorp. Dus ik kwam er nog steeds regelmatig. De ruimte, de rust, de vrijheid dat is toch wel iets unieks.
Vanaf mijn 16e doe ik mee aan de toneelstukken tijdens de winteruitvoering. Heerlijk om te doen, vooral voor mijn lachspieren. Allemaal met leden van de buurtvereniging. Echt een gezellige club.
Begin 2018 heb ik een herintrede gedaan in het bestuur na eerder een periode van 8 jaar te hebben deelgenomen.
Waarom nu weer in het bestuur?
Gewoon ze hebben het gevraagd én ik wil wat terug doen. Het is gezellig en leuk om met elkaar iets te organiseren waar veel mensen plezier aan beleven.
Ondanks dat ik nu geen familiebanden meer heb in Schuwacht blijft het wel ‘mijn plekkie’.
Oftewel, om maar eens een quote aan te halen,: “Je kunt het meisje wel uit Schuwacht halen, maar Schuwacht niet uit het meisje” 🙂
